Archiwizacja dokumentacji to proces polegający na nadaniu prawidłowego układu dokumentacji w oparciu o ustalenia metodyki archiwalnej. Regularne przeprowadzanie archiwizacji dokumentacji w firmie zapewnia prawidłowe funkcjonowanie archiwum, co jest niezbędnym warunkiem dla szybkiego odszukania dokumentów tyczących się konkretnych spraw czy inwestycji.
W zakresie archiwizacji dokumentacji oferujemy:
- prowadzenie ewidencji materiałów archiwalnych oraz dokumentacji niearchiwalnej znajdującej się w archiwum zakładowym bądź składnicy akt;
- porządkowanie dokumentów i akt przekazywanych z poszczególnych komórek organizacyjnych do archiwum zakładowego bądź składnicy akt;
- sporządzenie normatywów kancelaryjno-archiwalnych, tj. Instrukcji archiwalnych, rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji kancelaryjnych;
- sporządzenie spisów zdawczo-odbiorczych;
- przekazywanie materiałów archiwalnych do właściwego archiwum państwowego;
- sporządzanie wykazu akt przeznaczonych do brakowania;
- inne czynności konieczne do ewidencjonowania materiałów archiwalnych.